Romeo del 3


Så kommer vi hem, klockan är runt 17. Min mamma väntar i lägenheten tillsammans med Yoda. Ja, Yoda stackarn, han blev ju ännu mer förvirrad av att vi kom hem med nya dofter, både från Summer och Romeo.

Jag lägger ned Summer och Romeo i valplådan. Summer bara stirrar på Romeo, hon förstår ju inte att det är hennes valp. Det blir ju så när man måste ta kejsarsnitt. Då är inte tiken med vid förlossningen utan ligger ju nedsövd.

Jag hade fått en massa råd med mig hem om hur jag skulle sköta Summer, men också om hur viktigt det var att valpen får den allra första mjölken. Så då vad det bara att försöka få honom att dia. Och det var inte det lättaste, speciellt inte när Summer inte "hjälpte till". Hon ville nästa gå därifrån. Så där försöker jag att hålla den "lilla fågelungen" och få honom att greppa om en spene, medans jag samtidigt försöker hålla Summer lugn. Oj, oj, oj!!! Det gick inget vidare. Jag blev mer och mer orolig att Romeo inte skulle få i sig någon mjölk. Så till slut ringer jag min dotter, hon har fött upp två kullar tidigare, så hon borde kunna hjälpa mig, och ber henne komma förbi. Hon kommer och har med sig en kompis, som också har varit med om att föda upp hundar. Men ingen utav oss lyckas speciellt bra. Då tar jag och ringer Bagarmossen, och de säger att vi får komma tillbaka, så ska de hjälpa oss.

På djursjukhuset får vi komma in direkt, en sköterska visar oss hur vi ska göra, det är lite trixit, speciellt med en sådan liten valp som Romeo var. När vi sedan ska åka hem, säger sköterskan, för att Romeo ska hålla värmen, så får jag stoppa honom innanför min tröja.

Väl hemma igen, så fortsätter vi med att hjälpa Romeo att få i sig mjölken. Min dotter åker hem till sig och tar Yoda med sig. Det är ju så viktigt att Summer får ha det lugnt omkring sig, så här i början.

Jag får sätta klockan på ringning var annan timme, för så ofta måste Romeo dia.

Så helt plötsligt, när klockan är runt 2 på natten, så ser jag plötsligt hur Summers ögon får en helt annan blick, och hon upptäcker sin valp. Från den stunden behöver jag inte oroa mig mer. Hon tar hand om Romeo hur bra som helst.

Jag väntade några dagar med att ta bilder på Summer o Romeo, så ni får ge er till tåls till imorgon, då kommer lite bilder från när Romeo är 3 dagar gammal.

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jättekul att du delar med dig av detta. Satt med hjärtat i halsgropen när jag läste om hur du fick åka in akut med Summer. Tur att jag vet att de mår bra idag. Annars hade jag nog inte vågat läsa vidare. ;o)

2009-10-06 @ 21:48:06
URL: http://astasdagbok.blogspot.com
Postat av: Carina

vilken tur att Summer fick upp ögonen för sin lille valp, måste ha varit underbart att se. Så kul att läsa. Angående hav så får du väl ta en tripp till Halmstad, vi har gott om hav och strand här och delar gärna med oss :-)

2009-10-07 @ 11:31:18
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: marie och spencer

Åh... va fint att dom "hittade varandra" :)

Ser fram emot bilderna!

2009-10-07 @ 20:03:09
URL: http://naken.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0