Yoda, dålig i morse

Ja, i morse mådde Yoda inget vidare. Det började med att han hade fått sova i min säng inatt. På morgonen gick jag upp och han låg kvar och sov. Jag gjorde mig i ordning, åt frukost och sedan när jag skulle ta och bädda sängen, så ser jag att Yoda ligger på min kudde.

Han ser lite konstig ut, lite stel, darrig och vill inte titta på mig. Jag går fram och då börjar han krampa lite. Har varit med om detta tidigare, så jag lyfte ned honom på golvet och lade honom i en av bäddarna. De andra hundarna kom fram för att se vad som hände.

Yoda fortsatte krampa en stund till (några minuter) sedan reste han sig upp och gick och lade sig i sitt favvohus. Men efter ett litet tag började hela huset att röra sig och Yoda fick nya kramper. Jag satte mig på golvet bredvid huset och lade en hand över hans rygg. Till slut blev han lugn och jag kunde börja göra mig i ordning för att ta ut alla hundarna på första morgonturen.

Yoda kom ut ur sitt hus och vi gick ned på gatan. Först ville han bli buren en stund, men som kom en hund förbi och då satte han igång med att skälla (ja, alla de andra också naturligtvis). Sedan gjorde han det han behövde göra ute och så var allt bra igen.

Jag tror att de här s.k. kramperna kommer sig av att han behöver gå ut och bajsa helt enkelt. Det var länge sedan som han fick sådana här kramper, så först blir man lite orolig. Och det kändes lite oroligt att lämna honom nu på morgonen (måste till jobbet), men jag vet att snart kommer dottern dit, så det är nog ingen fara.

Kommentarer
Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Live, Love & Laugh

Uh stackars liten!:( Hoppas d inte kommer tillbaka!

2010-04-13 @ 10:43:15
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Tobias

Hej!

Undrar om du vet hur det är med träffarna i Åkeshov på söndagar? Är de fortfarande igång?

Är det bara att "komma dit" eller ska man höra av sig innan :)



Har ingen blogg så du är supergullig om du skulle vilja svara här i kommentarsfältet så kollar jag in igen om någon dag.



MVH

2010-04-13 @ 13:57:11
Postat av: Carina

Vad otäckt hoppas det inte kommer tillbaka.

2010-04-13 @ 16:54:55
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Anneli + vavvorna

Svar:

Hej Tobias,



Chihuahuaträffen ute i Åkeshov pågår året runt, så det är bara att åka dit ut någon söndag. Det brukar börjar vid 12-tiden.



Hälsningar

Anneli

2010-04-13 @ 21:19:39
URL: http://chitassar.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack för du är väldigt snäll och står ut med alla mina frågor!



stackars Yoda :( men kan de inte vara typ epilepsi eller nåt? kramper som kan vara farliga?

2010-04-13 @ 22:17:29
URL: http://starsearching.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Stackars Yoda hoppas han e bättre nu..

tack, har bara supertur denna gången, inte vanligt kan jag tala om, så jag är väldigt förvånad! :D



Resultatet från Steg-räknaren på dina 5 vovvar var väldigt intressant faktiskt.. såå OLIKA!!

2010-04-13 @ 23:10:13
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Nämen lilla vännen! :(

Det låter läskigt

2010-04-14 @ 09:30:33
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Så otäckt! Låter inte alls bra! tror du det kan vara så enelt som att han behöver ut o bajsa bara??

Stackars lill Yoda.. :s Hoppas allt blir bra och löser sig!

2010-04-14 @ 12:55:34
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: bibi

kanske får lågt blodsocker detta får nasse ibland då krampar han inte men skakar och nästan man ser han inte vill röra sig...blodsockerfall läste jag var vanligt bland chi i en amerikansk artikel kram bibii och nasse

2010-04-16 @ 01:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0