Summer har varit hos veterinären

Igår var jag med Summer till veterinären. Hon skulle ta bort tandsten, kolla öronen, klippa klorna och vaccineras. Tyvärr var de tvungna att dra bort 2 tänder, en framtill och en stor längst bak. Stackarn, hon har verkligen dåliga tänder. Fast ändå så får man vara glad, för hon har inget problem med inflammation i tandkött osv. Men jag kom överens med veterinären att vi får nog komma två gånger om året, så kanske det inte blir så omfattande varje gång.

Summer var lite irriterad i öronen också, så hon har fått droppar som vi ska använda i 10 dagar.

Imorgon är det dags för att åka till Hundmässan. Ska bl.a. kolla in lilla Doris som ska ställas ut. Doris är en av valparna som Berit födde i sin första kull (Berit är Yodas dotter som han fick tillsammans med Minus). Gå in under kategorin Valparna, så kan ni se Berits valpar. Doris är den minsta korthåriga. Ska försöka ta lite bilder, så ni får se hur hon ser ut nu.


Kommentarer
Postat av: Elin

ojoj, tur att det ändå finns bra veterinärer idag så man kan få hjälp med hundarnas problem, stora som små =)



Får se om vi ses imorgon då, du får titta efter en virrig blondin med pudeltröja ;)

2010-12-18 @ 22:22:26
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Elin

Hallå, och jag stod och drömde mig bort vid vavvorna. Blev inte så långvarit hos pudlarna, då sällskapet ville gå vidare. Jag ställde ju inte själv idag :/ Hade inte anmält oss.

2010-12-19 @ 18:55:31
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: marta

Jag väntar på bilder, jag skulle ha varit med men fick förhinder när jag redan betalade ej ombokade eller ej återbetalda biljetter.. så 1200 kr förlorade jag :(

2010-12-21 @ 02:07:23
URL: http://hundtrio.blogspot.com/
Postat av: Maria Dahl och Affe

Hej Anneli och vovvarna!Skönt att höra att ni alla mår fint, och att din dotter mår lite bättre. Håller fortfarande tummarna! Hur går det nu att gå ut med dina hundar i kylan?Affe tycker alltid om att gå ut.Skillnad mot i fjol då han nästan vägrade gå ut i snön,men då var han bara 7 månader.Vad tiden går!Vore roligt att ses med alla dina hundar efter jul el nyår.Om det inte är så jättekallt ute förstås.Vi hörs!Ha en riktig härlig jul!Kram

2010-12-21 @ 23:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0