Bagarmossen i natt

Ja, så var det Romeos tur att behöva uppsöka veterinären.

Igår kväll på sista promenaden, jag hade med mig alla 5 hundarna, när vi nästan var hemma, så dök det upp en större hund på andra sidan gatan. Och naturligtvis så måste ju alla mina hundar sätta igång och börja skälla och dra i kopplen. Helt plötsligt så börjar Romeo att skrika. Först tror jag att han har blivit stucken av något kryp, så jag lyfter upp honom och börjar gå hemåt för att kunna undersöka honom lite bättre.

Väl hemma, så försöker jag kolla igenom Romeo, men jag hittar ingenting. Jag sätter ned honom på golvet, men då vill han inte gå, han sitter bara och stirrar på mig med öronen bakutstrukna. Han ser precis ut som "HJÄLP MIG!" Jag sätter mig bredvid honom en stund, men han ser likadan ut. När jag sedan flyttar mig till vardagsrummet så kommer han efter, men sätter sig nära mig igen. Då tänker jag att, han kan ju röra på sig så det är nog inte så farligt. Han kanske har fått en liten chock. Så vi går och lägger oss. Jag låter Romeo ligga i min säng. Han fortsätter att vilja luta sig emot mig. Men så flyttar han sig lite och skriker han till igen.

Jag bestämmer mig för att ta en taxi till Bagarmossen Djursjukhus. Först ringer jag naturligtvis och berättar vad som hänt och de tycker att jag ska komma in.

Medans vi väntar på taxin så låter jag Romeo gå lite och precis när jag ska lyfta upp honom för att stiga in i bilen så skriker han ännu en gång.

Väl framme vid Bagarmossen får vi veta att det är mellan 1 - 2 timmars väntetid. Klockan är runt 01.00. Ja, det var ju bara att vänta, men ojojoj vad trött jag var.

Vid 03.30 får vi äntligen träffa en veterinär, som mycket grundligt går igenom hela Romeo. Och tillslut hittar ett ställe på ryggraden, precis bakom skulderbladen där Romeo visar tydligt att han har ont. Hur det här har uppkommit vet jag inte riktigt, men det kan ha varit så att när hundarna fick syn på den andra hunden och de började skälla och dra i kopplen, så kanske Romeo kom ivägen för någon av de andra hundarna. Eller att Summer när hon lekte med Romeo tidigare under dagen (hon leker ganska häftigt) kom åt honom på ryggen.

Ja, nu har Romeo fått antiinflammatorisk medicin som han ska äta i 5 - 10 dagar och även ta det extra lugnt i 14 dagar. Inget bus, långpromenader eller gå i trappor.

Han har varit uppe och gått lite nu på morgonen, men nu sover han igen.

Hoppas att det inte blir något mer allvarligt.


Kommentarer
Postat av: Carina

Vad tråkigt att höra att lilla gubben inte mår bra. Du har verkligen haft otur på sista tiden. Vi får hålla tummarna att det går över med medicinen och inte är något allvarligare. kram

2010-07-15 @ 12:05:35
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Stackars lill-killen. Hoppas han blir bra snart. Det är knepigt när man inte vet vad som hänt.

2010-07-15 @ 16:17:04
URL: http://astasdagbok.blogspot.com
Postat av: Jennie och Exxa

Nej men!! :( Hoppas verkligen att det går över, vad det än är som är galet. Fy, lider med dig, man blir ju superorolig!



Förresten, var gärna med och tävla i min blogg om ett namnsmycke :)

2010-07-16 @ 13:07:40
URL: http://www.exxa.se
Postat av: bibi

Hej anneli länge sedan

har inte semester ännu. Stackars Romerao bra du tar hand om honom ordentligt så han blir frisk den lille sötnosen. Måste varit hemskt. Känner igen beteendet då de står stilla med öron bak och titta på en "hjälp mig" kram bibi o nasse

2010-07-16 @ 14:42:49
Postat av: Ira å Mio

Stackars Romeo, hoppas han blri bättre snart!



Jaa Sturegården har jag tänkt åka till flera ggr förra veckan men p.ga värmen backade jag ur varje morgon när jag vaknat..sen tänker jag samma sak på kvällen "imorgon åker jag dit" men icke.. men nu tänker jag igen göra det på måndag...återstår se om det blir av.. hihi först en rejäl promenad runt Djurgården sen Sturegård.. älskar vara där, god mat, gott hundkäk o vatten o vacker utsikt o jaa allt e ju super.

Jaa värmen påverkar nog oss alla på en eller annat sätt... puhh!! nu har regnet iaf kommit.. gräset behöver det!

2010-07-17 @ 20:49:38
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Sofia

Stackarn! Hoppas att han mår bättre nu.

2010-07-28 @ 23:45:18
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0