Zäta och Yoda del 3

Jag är fortfarande lite osäker, men det börjar hända saker som gör att det lutar åt att Zäta nog är dräktig. Idag har hon spytt 3 gånger, både igår och idag har hon vägrat att äta det torrfoder (Royal Canin Chihuahuafoder) som hon och de andra alltid äter. Och så har hon gått ned i vikt.

Så idag var jag och köpte Starter, ett hundfoder som är just för dräktiga tikar och valpar. Det fodret åt hon med god aptit, precis som hon gjorde förra gången hon väntade valpar.

Om man tittar i boken om Parning och Valpning, så kan man läsa att när det har gått ca 3 veckor:

 "Äggen fördelar sig jämt mellan livmoderhornen och fäster vid livmoderväggen nitton till tjugo dagar efter befruktingen. Livmodern är lindrigt förstorad och fosterblåsorna är tydligt åtskilda från varandra. Embryot som ännu bara består av ett antal celler är ca 5 mm långt. Fosterblåsorna är runda och ungefär 12 - 15 mm stora."

Ja, det är bara att vänta och se. Det är faktiskt lite spännande.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ojojoj vad spännande med dräktighet - jag håller både tummar och tår för lilla Zätas skull! ...och visst det går verkligen över förväntan för mig och Vilja vilket gör mig både glad, nöjd och framförallt galet stolt! :)

2010-07-09 @ 19:26:04
URL: http://www.entjejenhundenhusvagn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0