Hera och Yoda

Hera har mått dåligt i några dagar, det är magen som har spökat. Hon är som en dammsugare när vi är ute, så hon hade väl fått i sig något olämpligt. Men nu mår hon bra igen. Skönt!

Yoda däremot är det lite värre med. När vi var hos veterinären och tog bort tandsten så blev han också vaccinerad, bl.a. mot kennelhosta. Tyvärr skyddar inte vaccinet till 100 procent. Och nu verkar det som om Yoda har fått en släng av kennelhosta.

Kennelhosta brukar inte dyka upp den här årstiden, men när jag ringde till veterinären idag, så hade de precis fått in en hund med kennelhosta. Nu hoppas jag bara att det snart går över och att de andra hundarna inte blir smittade.

Jag tycker så synd om Yoda när han får sina hostattacker. Han tittar på mig och det ser ut som om han vill att jag ska hjälpa honom på något sätt. Lilla gubben!

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Molly fick kennelhosta nu i vintras och blev så sjuk att hon fick ligga på albano en natt med dropp. Jobbigt är det!

2011-08-11 @ 08:18:11
URL: http://ebbamolly.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0