Besök på Arken Zoo

Hejsan!

Jag tror inte att det bara är jag som ibland har svårt att klippa vissa hundars klor. Speciellt när man är ensam och hunden sprattlar som bara den. Då kan det vara bra att det finns någonstans man kan gå och få hjälp, eller hur?

Zäta sprattlar ganska mycket och Romeo kan nafsa lite. Så idag bestämde jag mig för att åka till Arken Zoo på Kungsholmen, som jag hade fått tips om, för att få deras klor klippta. Det gick hur smidigt som helst. Hundarna var så duktiga och satt ganska stilla under hela proceduren. Så nu har de fina och korta klor igen. Så skönt.


Oj, Romeo blev lite suddig på bilden



Och här har vi en Zäta som nästan står och sover



Yoda på språng



Och Summer, min underbara tjej

Hera låg och sov, så hon blev inte med på någon bild den här gången.

PS. När vi var i Arken Zoo-butiken, så var det en dam som undrade om Romeo var till salu. Nej, det är han inte. Inte kan han flytta hemifrån, från mamma Summer heller. Det skulle aldrig gå ;) Summer pysslar fortfarande om sin son, fast han har hunnit bli 4 år. Jag tror hon skulle leta efter honom väldigt mycket om han försvann. DS

Kommentarer
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Speciellt svårt att klippa sporrarna

2012-01-22 @ 10:35:33
URL: http://iloveto.se/
Postat av: marbie

Jaha ja dom är så gulliga när dom går runt på sina bakben :)



Vad många fina vavvor du har! Vart kommer dom ifrån? Är det olika kennlar?

Vi hade också svårt att klippa klorna men det går lättare när man är två. Om man klipper varje vecka brukar dom vänja sej sen o bli lite lugnare. Vi har en kloklippare som inte låter så mycket heller o det hjälper väldigt mycket för dom är båda två väldigt rädda för ljudet när man klipper av klon.. Är dina med det? Ibland brukar jag fila dom ist när inte stefan orkar ställa upp o hålla i dom :) det har dom knappt nåt emot.

2012-01-27 @ 22:38:10
URL: http://marbie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0