Valparna har blivit 3 veckor

Hej,
 
I onsdags blev valparna 3 veckor gamla. De har blivit avmaskade för första gången. Det gick bra och inga maskar fanns i deras små magar.
 
Nu har de flyttat från valplådan till en sådan här valphage.
Den är väldigt bra med löstagbar botten, så man kan ta med sig den ut på gräset. Det finns även ett nät som man kan sätta på som tak. Enkel att göra ren. När man sedan inte behöver den längre, så fäller man ihop den så blir den platt och kan förvaras i den medföljande väskan.
 
Vill ni se lite bilder på valparna?
Tiken är ett riktigt litet busfrö. Igår såg jag bara två valpar i hagen. Var kunde tiken ha tagit vägen? Jo, hon hade lyckats krypa ur hagen och satt under sängen. Henne får man hålla extra koll på har jag förstått.

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Så fina!! Vill haaaaa :) vi har en sån hage med. Riktigt bra på husvagnssemestern :)

2012-08-07 @ 19:52:54
Postat av: Ulrika

Vad tiden går fort! Vad stora valparna blivit! Jag har också en sån valphage, den brukar få hänga med på utställningar också, kanonbra.

2012-08-17 @ 07:35:27
URL: http://safirasmatte.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Vart hittar man denna hage? verkar riktigt smidig :)
jag brukar ha gallerinhängnad till mina men när de blir större finns det alltid någon valp som blir sugen på att börja klättra.

2012-09-26 @ 02:41:47
URL: http://sabrinadoh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0