Romeo till Albano igen

Stackars lilla skrutt! Romeo har det inte så lätt för tillfället. När vi var på Albano den 2 oktober så fick han epilepsimedicin och två olika ögondroppar. Epilepsimedicinen fungerar bra. Han är väldigt trött, men så är det nog i början innan kroppen har hunnit vänja sig.
 
Men nu är det här med Romeos högra öga. Han har väldigt dålig produktion av tårvätska. Han fick vid förra besöket en medicin som skulle smörja ögat och en ögonsalva som skulle ta bort infektionen. Tyvärr har ögonsalvan inte hjälpt. Så i tisdags åkte jag tillbaka till Albano. Där fick vi träffa en ögonläkare som konstaterade att höger öga inte såg bra ut. Romeo har även fått en täppt näsborre, så han har svårt att andas.
 
Nu väntar vi på en ny medicin som jag hoppas kommer att hjälpa honom. Tyvärr fanns den inte inne på apoteket, så vi får vänta. Under tiden försöker vi med ögondropparna ca 5 ggr varje dag. Det hjälper bara för stunden.
 
Det är så här jag vill se min fina lilla kille
Håll tummarna att han snart blir bra i ögat igen!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Lilla gubben. Så jobbigt när de inte mår bra :( Håller tummarna för att medicinen hjälper. Kram

2014-10-23 @ 18:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0