Tur och retur djursjukhuset


Vi hade en väldigt lugn och skön dag igår. På eftermiddagen kom min mamma hem till mig för att vi skulle ta en fika tillsammans. Men först behövde hundarna gå ut, så mamma tog Yoda och Romeo, medans jag tog Summer, Hera och Zäta. Så bestämde vi oss för att gå åt var sitt håll. När vi kom hem igen, gjorde jag iordning kaffe och precis när vi hade satt oss så kom Yoda "nästan krypande" emot mig. Han vill sitta i mitt knä och det fick han naturligtvis. Sedan började han bete sig väldigt konstigt. Han började liksom krampa i kroppen. Jag tog in honom i sovrummet för att han skulle få det lite lugnt omkring sig. Och efter en liten stund såg det ut som om han var sitt vanliga jag igen. Vi gick ut till de andra, men så började han krampa igen. Då bestämde jag mig för att åka till Bagarmossens djursjukhus.

Under färden i taxin så var Yoda väldigt orolig, flåsade mycket och kunde inte sitta still.

Vi kom in på djursjukhuset, skrev in oss och sedan fick vi sitta ned och vänta, för de hade fått in två djur akut som både måste opereras. I väntrummet satt en hund som hade klämt en tass och efter en liten stund kom det in en valp som hade blivit biten av en huggorm. Jag förstod att väntan skulle bli lååååång!

Efter ca en timmes väntan kom det ut en sköterska som gick runt och hörde sig för om hur det stod till med alla hundar och katter som satt i väntrummet. När det blev vår tur, så berättade jag vad som hade hänt, och sköterskan sa att det nog skulle ta 2 - 3 timmar innan vi fick komma in. Då bestämde jag mig för att gå ut och gå en sväng med Yoda, för att se om han fortfarande mådde dåligt. Så fort vi kom ut gick Yoda direkt fram till en plats där det växte div. gröna blad och så började han äta. Han åt och åt och efter en liten stund så verkade han vara sitt gamla vanliga jag igen, så jag bestämde mig för att åka hem.

Jag tror helt enkelt att Yoda hade fått magknip, för när vi kom hem igen så var allt som vanligt. Här ligger han och vilar lite.

Idag ska jag ta med några utav hundarna på chihuahua-träff. Mer om det kommer senare i eftermiddag.
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Danielle

vilken tur att det inte var ngt allvarligt =)

2009-06-21 @ 10:08:09
URL: http://pompom.blogg.se/
Postat av: Gizmo & Leeloo

Stackare vilken tur att det ändå gick bra tillslut:)

2009-06-21 @ 10:11:51
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: Hunden Sylvester /Alexandra

Stackarn, hoppas han inte mår dåligt igen..

2009-06-21 @ 12:51:33
URL: http://hundensylvester.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Usch då. Vad läskigt. Hoppas allt är bra nu.

2009-06-22 @ 15:06:56
URL: http://astasdagbok.blogspot.com
Postat av: Áslaug och grabbarna

Hoppas det inte kommer tillbaka och att lillen får vara frisk nu i sommarvärmen.

2009-06-24 @ 13:24:45
URL: http://valentinandjake.blogspot.com
Postat av: marie och spencer

Oj hoppas han förblir bra nu då :)

2009-06-24 @ 20:54:32
URL: http://naken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0