Varför blev det en chihuahua?


När jag var yngre så hade vi först en röd engelsk cocker spaniel hane "Hampus". Han blev nästan 13 år, sedan gick det ett tag och så vart det dags för en ny hund och den gången blev det en vit dvärgpudelhane "Chico", som blev 10 år.

Sedan följde en massa år med katter och kaniner och en och annan guldhamster.

Åren gick och visst ville jag skaffa en ny hund, men när man jobbar heltid och inte får ta med sig hunden på jobbet, då kändes det inte så lyckat att skaffa en hund. Tänkte, att det får väl bli när jag "går i pension".

Men så skaffade min dotter två chihuahuor, Ellie och Hera, och då väcktes längtan efter en hund igen. Jag jobbade fortfarande heltid, men hade min mamma i närheten och dottern bodde inte så långt bort heller, så då skulle det inte vara helt kört för att skaffa en liten hund. Både mamma och dottern erbjöds sig att hjälpa till under dagarna, så att hunden inte behövde vara ensam så många timmar.

Nu till varför det just blev en chihuahua. Jo, min dotter är pälsdjursallergiker och den enda ras hon tål är just chihuahuan. Så ville jag skaffa en hund så fick det blev en liten vavva. Och det har jag aldrig ångrat. Det är en underbar hundras. Nu har jag 3 stycken egna och de är helt underbara.

Jag har ju lovat att jag skulle berätta om Summer, min första chihuahua. Så om en liten stund kommer den första delen om Summers liv. Måste bara leta fram lite bilder från när hon var valp.

Hörs snart!


Kommentarer
Postat av: Gizmo ♥ Leeloo by Alisa Gonzalez

Vad roligt att ni följer med!:)



Anneli, hur går det för dig att rasta vovvarna ute? Fryser de om tassarna mycket?

2010-01-06 @ 19:09:41
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Lea

Vilken tur att din dotter tål just Chihuahua! :o)



Jag ångrar inte heller att jag skaffade just denna ras, även fast jag tvekade i början. Har innan alltid trott att det är meshundar som inte vågar nånting... men nu vet jag att det är ju helt fel! Chihuahua är ju typ världens modigaste/kaxigaste hund med tanke på sin storlek...



Kul det ska bli att få se Summer som valp :o)



Ha de gott!

2010-01-06 @ 19:10:38
URL: http://leos.nu
Postat av: Ira å Mio

åhh visste inte du haft en pudel :-)så han blev 10 år.. härligt!

2010-01-06 @ 21:06:18
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: marie och spencer

Spännande att få höra! och självklart att se valpbilder! :D

2010-01-06 @ 23:28:42
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Visst blir man imponerad. Helt fantastiskt att tävla vid en så hög ålder!

Vad roligt att läsa om ditt rasvalval. Trevlig blogg du har här.

2010-01-20 @ 09:06:20
URL: http://keeshond-wolfspitz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0