På Hundmässan idag

Jag hade tänkt att jag skulle vara ute på Hundmässan i Älvsjö kl 9 i morse, men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Speciellt inte med 5 hundar som man måste gå ut med först innan man kan sticka iväg.

Strax före 10 var jag iallafall på plats. Ja, inte riktigt, fick stå i världens längsta kö först. Har aldrig sett så många människor så tidigt vid en Hundmässa.

När jag väl hade kommit in, så gick jag direkt till ringarna där chihuahuorna ställdes ut. Det fanns många fina hundar som tävlade om att få en bra placering. Summers uppfödare Maria, som jag träffade på vid en av ringarna, berättade att det var ca 230 chihuahuor anmälda.

I år var Chihuahuacirkeln med bland raserna i Rastorget. De hade gjort en fin monter. Och det var massor med människor som kom fram dit för att ställa frågor om rasen.







Jag träffade många vänner som liksom jag har en massa chihuahuor. Alltid roligt att höra hur det går för dem. Har inte fått några resultat ännu, men det ska bli spännande att se om det blev några vinnare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0