Vad har hänt med Ruth?

Hej allihopa!
 
Som ni vet så fick Ruth 3 stycken superfina valpar i juli i år. Allt gick bra, valparna föddes på normalt sätt osv. Något som kanske slog mig var att Ruth inte tappade någon päls efter valpningen. Det har alla våra tikar gjort tidigare när de har fått valpar.
 
Till slut tappade Ruth pälsen, men det var flera månader efter att valparna var födda. Lite konstigt tycker jag, men enligt en veterinär som jag talade med sa att det kunde bli så pga att vädret har varit så konstigt, ena stunden är det varmt och nästa kallt. Jaja, jag vet inte om det stämmer.
 
Jag kommer nu att visa hur Ruth såg ut innan hon fick valpar och även hur hon såg ut efter valpningen. Ingen skillnad som ni ser.
 
Och så här ser hon ut idag. Vad är det som har hänt?
 
Ruth börjar få pälsen tillbaka nu, men den är som valppäls, och vart tog de svarta färgen vägen? Ja, även den röda färgen?
 
Har någon varit med om något liknande så hör gärna av er. För oss är det en gåta.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det där känner jag allt igen :-) Mira som är viltfärgad har ändrat färg flera ggr om efter valpning. De svarta stickelhåren försvinner och kommer tillbaka i omgångar och ibland har hon blivit lite prickig på ryggen. Så det är inget att oroa sig för :-)

Kramar!!

Svar: Tack Emma, då vet jag att detta kan hända när tiken har fått valpar.
3 chihuahuor

2012-12-13 @ 09:40:13
URL: http://www.emmawelin.blogg.se
Postat av: Bibi

Kan bara säga att hon är dösöt.

Svar: Tack så mycket. Ja, hon är verkligen jättefin och har ett underbart temperament.
3 chihuahuor

2012-12-14 @ 08:27:47
Postat av: Trixi

God Jul till er alla! önskar Trixi

2012-12-24 @ 10:35:43
Postat av: Elin

Oj! vilken skillnad!

men ändå sååå söt! =)

2012-12-29 @ 16:47:04
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0