Veterinärbesök - tandstensborttagning

Jaha, så var det dags för att ta hundarna till veterinären för att ta bort tandsten. Den här gången tog jag både Summer och Yoda, tyckte det var en bra idé att kunna ta flera på en gång.
 
Vi kom till Årstaklinken kl 9 igår morse. Summer vägde 2,04 kg och Yoda 2,2 kg. Hjärtat slog bra på de båda enligt veterinären. Jag lämna hundarna där och fick besked att de kunde hämtas vid 13.30-tiden.
 
Jag tyckte att Summer hade massor av tandsten, men veterinären sa att det såg helt normalt ut, hon hade sett mycket värre. Två tänder fick dras (hon har ganska dåliga tänder).
 
Yoda som blir 9 år i juli har aldrig behövt dra några tänder, men den här gången blev det 2 st. Veterinären var väldigt förvånad över att han hade så fina tänder vid 9 års ålder. Det kändes bra att höra.
 
Hela kalaset gick på 5215 kr.
 
Köpte med mig Decapinol Gel som jag ska använda på hundarnas tänder en gång i veckan för att försöka motverka tandsten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0