Romeo på Albano

Ja, det var som jag befarade. Romeo har också drabbats av epilepsi. Efter att ha varit på Årstakliniken och därifrån fått en remiss till Albano, fick vi tid där den 2 oktober. På Albano fick vi träffa en neurolog Cecilia Rohdin. De blodprov som hade tagits på Årstakliniken hade inte visat på några förändringar i t.ex. levern. Och samma resultat fick vi efter blodproven som togs på Albano. Men som veterinären berättade så visar inte alltid epilepsi genom blodprov.
 
Jag fick berätta hur Romeo blir när han får sina krampanfall och att dem hade ökat i antal, 2 st per vecka. Då bestämde sig veterinären för att sätta in medicin i det här fallet Fenemal som Romeo ska ta 2 ggr/dag, 1/4 dels tablett varje gång.
 
Under de dagar som Romeo har ätit de tabletterna så har han ändå fått 2 st anfall, i tisdags och i fredags. Vi ska på återbesök om ca 3 veckor och då göra en utvärdering om hur det har gått. Det tar naturligtvis ett tag för medicinen att verka, men jag vet inte om det här är rätt. Romeo har blivit ganska slö, inte så mycket action direkt. Han ligger mest bara och vilar.
 
Ja, vi får vänta och se, det kanske blir bättre om ett tag. Gillar inte att behöva ge Romeo medicin, men om det kan bidra till att han i längden kommer att slippa kramperna, så är det här det bästa jag kan göra för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0